onsdag 7 juli 2010

Nu har jag landat i soffan!

Tillsammans med en påse med honungsrostade jordnötter ;) Christian sitter i sovrummet och kollar på fotboll och Ester har slocknat bakom tvättställningen.
Det blev allt en del gjort idag!
Började dagen med att promenera bort till Susanne tillsammans med Ester. Frukost där och lite prat i morgonsolen. Riktig mysigt!
Sedan tog vi en tur till affären för inhandling av dricka och lite frukt, för att fortsätta vår tur till hagen där Fjutte och Timja står just nu. Där ska de inte stå kvar så länge till, så mer än halva hagen vart avstängd och vi började samla ihop staketet nedanför.
En orm med munnen full med groda träffade vi på och eftersom den redan var upptagen med att tugga groda passade jag på att klappa den ;) Läskigt, men kunde bara inte låta bli, hihi!
Nästan allt staket blev upplockat, bara lite stolp kvar.
Passade på att smita in till cykelhandlaren i byn för att kolla om han tar cyklar i inbyte. Jo, det var inte omöjligt, skulle komma och visa den i dagarna. Vill verkligen byta cykel, min gamla krånglar bara med växlarna, och så är inte mina handleder bra kompis med det raka styret... Det gör förbaskat ont i dem när jag cyklar, behöver ha ett styre som är lite böjt.
Efter det bar det av hem för mig, Ester kvar hos Susanne. Passade på att städa av här hemma, lite dammsugning, disk och toalettstäd. Avslutade med en uppfriskande dusch.
Mamma ringde och frågade om jag ville med till loppis i Hindås, jajamen, iväg dit. Köpte gardiner! Och sen blev det affären igen, mamma skulle handla. Passade på att köpa en rökt makrillfilé hos fiskhandlar'n för att ta med till jobbet i morgon.
Mamma släppte av mig hos Susanne, så promenerade jag hem med Ester. Hann fixa en maskin tvätt innan Susanne kom och plockade upp mig, skulle hjälpa henne att släppa över tre hästar i en annan hage, den gamla var alldeles nerbetad. Pysslade lite med dem, och därefter hemåt igen. Susanne behövde handla, så jag följde med och det blev en runda till i affären... Lite frukost som jag glömt att jag måste ha med till jobbet i morgon fick följa med hem. Och jordnötter ;)
Nu har jag hängt upp tvätten jag hade i maskinen och fått i mig lite middag så sitter bara och myser i soffan med min jordnötspåse.
Skällde lite på Ester nyss, hon var uppe och rotade på diskbänken... En "liten" bustjej är vad hon är:)
I morgon väntar ett tolvtimmars pass på jobbet. Snart gå och lägga mig så jag inte är allt för trött i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar