onsdag 14 juli 2010

Fågelbil??

På förmiddagen idag var det helt nödvändigt att åka iväg och handla. När jag kommer ut till bilen får jag se att min alldeles helt rentvättade bil blivit antastad av fåglar! Hela taket var fullt med sandiga avtryck av fågelfötter! Jaja, det såg lite roligt ut ändå, trots att jobbet med att tvätta den igår kändes lite ogjort...
Det var inte bara det, när jag åkt en bit anslöt sig en stor flock med kajor på vår färd bort till byn! Inte att de flög ovanför, utan de flög runt om bilen och höll samma tempo som bilen. Det var lite häftigt att titta ut genom sidorutan och ha ett gäng fåglar direkt utanför! Det kändes som jag och min lilla svarta bil fick bli en i gänget där för en stund :)

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin blogg!. Ebba berättade att du har börjat. Hoppas att vi ses snart!//Erika B

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Det hoppas jag verkligen att vi gör!!
    Du har kryat på dig rätt bra nu va?
    Kram!!

    SvaraRadera