måndag 26 juli 2010

I min egen värld...

Alldeles för lätt försvinner jag in i min egen drömvärld.
Låter som jag är en galning ;) Men det är ett sätt att koppla av för mig.
Tankarna vandrar ofta tillbaka i tiden, men även framåt med planer och förhoppningar om hur det kan och ska bli.
Tycker det är mysigt att få sitta och tänka tillbaka på hur det var när jag var liten, en rätt bekymmerslös tid, och finna känslan av att vara barn igen.
När jag sitter och drömmer framåt i tiden skapas förhoppningar och mål. Men det är inte alltid så lätt att nå dit drömmarna tagit en, inte alltid som det blir som man vill, och mycket av det kan man inte styra över. Det kallas verkligheten.
Jag gillar att filosofera, och när jag är ute i naturen går det oftast inte allt för fort, jag vill se mig omkring, få tid på mig att se mig omkring och ta in det vackra i naturen och vad den förmedlar till oss. Att bara få vara och låta tankarna vandra och få fundera på livet i lugn och ro.
Nu har jag något nytt som fyller mina tankar. Ett spännande ämne, en dröm som faktiskt nu verkar få gå i uppfyllelse!!
Vad det är håller jag inne med i ett litet tag till. Men snart, väldigt snart kan det bli verklighet, om allt går vägen, redan i september! Och så fort allt praktiskt är klart (hoppas på väldigt snart), då ska här planeras på riktigt :)


5 kommentarer:

  1. Hoppas man får veta vilken dröm det är snart:) Spännande!
    Här hemma är allt bra med Mooni & Flyan!

    SvaraRadera
  2. Snaaart så!! Förhoppningsvis ett steg närmare idag! Massa papper som ska ordnas innan man vågar tro att det kan gå vägen...
    Pussa på de små från mig!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. jag vet!!! och jag håller alla tummar!
    Kram vännen och pussa alla småttingar och storingar från mig! Vi syns i morgon..

    SvaraRadera
  4. Jajamen, det gör du, tack för tummarna!1 Fick reda på i em att mötet gick precis som vi ville, nu hänger det på de andra hur fort det kan gå!!
    Pussar är framförda, syns i morgon, kram!!

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag ju jättenyfiken :)
    Kram från oss :)

    SvaraRadera