fredag 16 juli 2010

Grustag och grannar...

Alltså, när jag är ledig vill jag vakna av mig själv och inte av att andra väcker mig. JA, jag är morgontrött, har alltid varit, känns som jag kommer att förbli det.
Jag jobbar ju 12- och 24 timmars pass, uppdelat på ett rullande fyraveckors schema. Jag jobbar rätt intensivt vecka ett, två och tre, vecka fyra är jag ledig. Och den veckan vill jag få sova! Ok, brukar vakna och gå upp vid halv nio, precis lagom tycker jag.

Men denna veckan har vart hopplös. Har varje morgon blivit väckt senast 06.30 av att de har dragit igång nere vid grustaget och silat sten och grus. Mycket höga ljud när de gör det. Grustaget ligger drygt 500 meter härifrån fågelvägen, och det hörs fruktansvärt väl...
Visst går det stänga ute ljudet rätt så bra om man stänger fönstren, med då blir man ju kokt i stället...

Men inte idag! Idag började dom mycket senare, inte förrän vid halv nio hörde jag dom första gången!
Och då skulle man ju kunna tro att jag skulle fått sova. Men icke... Då tyckte grannen att det var en alldeles utmärkt dag att tvätta, med start vid sju...
Visst, får de gärna göra, om det nu inte var så att deras tvättmaskin stått vägg i vägg med vårt sovrum, inte nåt vidare isolerat här, och man kan inte påstå att deras maskin är en av de tystare modellerna som finns, det dunkar, svischar och brötar. För att inte tala om när den centrifugerar, så skakar våra tavlor i sovrummet.

Så idag har jag varit på lite sådär bra humör. Nu får det bli dags för flytt till eget hus, snarast!! Är riktigt trött på alla (o)ljud från andra sidan väggen, trots att det för stunden är hyfsat lugnt därifrån, och vill inte bo granne med ett grustag mer... Bara hitta ett först. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar