tisdag 13 juli 2010

Positiva besked!!

Idag var det dags för återbesök på Blå Stjärnan för Doris. Det för att nya prover på njurvärden skulle tas.
Besöket gick bra, veterinären klämde och kände igenom henne och kunde inte känna något som skulle tyda på att det fortfarande skulle vara något fel. Och blodprov togs. Svaren skulle komma under veckan. Fick åka hem med lite råd, som att hon skulle fortsätta med sin dietmat för katter med njurproblem. Om allt visade sig bra på proverna så skulle hon ändå fortsätta med den ett litet tag till.
Susanne och Pernilla var med till Borås, och efter vi vart och lämnat av Doris och sett till så att allt var lugnt och stabilt hos katterna gav vi oss ner till Knalleland. Under tiden vi gick där ringde veterinären, min första tanke var när hon ringde så snabbt att det var helt åt skogen med proverna, men hon var berättade glatt att provresultaten var riktigt fina! Helt perfekta! Vilken lättnad!!
Efter det kändes dagen bara toppen och vi fortsatte vår fönstershoppingtur. Eller ja, en kofta fick allt följa med hem så lite shopping blev det ;) Blev kvar lite längre än tänkt, var hemma vid två!


Doris!

Dagen fortsatte med tvätt av bilen, väldigt välbehövligt kan jag säga. Bara städ kvar. Nu degar jag i soffan. Rätt behaglig temperatur, kanske något kallt, har tagit på mig en tröja :)

Annat var det igår, 32 grader och kvavt så in i vassen. Det var väl varmt på jobbet, som tur var slutade jag redan 17 igår. Hemgång och en lång kalldusch väntade. Det blev inte så mycket bättre dessvärre... Vid åtta på kvällen undrade Therese om jag ville följa med och bada, ett förslag som mottogs av stor tacksamhet, ensam hade jag inte kommit iväg ;)
Så jag satte mig på cykeln, mötte upp tjejerna och vi trampade iväg ner till Lagunen, en konstgjord sjö vid ett grustag. Och där blev det allt ett premiärdopp för i år och det var så skönt!
En perfekt avslutning på en varm dag!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt att läsa att Doris är bra:)
    Tack för inlägget i min gästbok: Såklart att ni får komma & hälsa på!

    SvaraRadera
  2. Åh, det är jätteskönt. Nu får dom inte hitta på mer hyss!!
    Vad roligt! Skulle vara underbart att komma och hälsa på de små när de kommit tillrätta!
    Kram!!

    SvaraRadera