söndag 18 juli 2010

Lite gjort i alla fall!

Ibland kan en hel dag bara försvinna utan att man märker det.
Känns som en sån dag idag.

Har väl egentligen hunnit med en hel del, varit i Borås och köpt mat, sand och en klätterpelare till katterna, passade på att kika lite i affärer. Hittade toppar för 50 kronor styck, väldigt bra pris måste jag säga, tre fick följa med hem :)

Sedan stannade jag till hos mina föräldrar och gosade massor med katterna en bra stund. Klöspelaren var en riktig hit, alla fyra tyckte den var toppen!
Vi lät Pontus hälsa på dem, bortsett från massa morr och fräs så var de allihop rätt nyfikna på honom. Doris var riktigt modig, hon var framme hos honom och nosade på honom. Beata tyckte att han var lite läskig, men sprang inte iväg, höll sig i närheten. De små kikade lite på honom med, Sivert var inte så feg, stannade och kikade, fräste en del och såg ut som en flaskborste ;), Fire tyckte Pontus var ok så länge han var still, men när han rörde sig blev även han som en flaskborste och pep iväg och gömde sig bakom en låda och satt och spanade där.
Pontus älskar ju katter, men han har lite svårt att hålla sig lugn, han far runt och kan inte på långa vägar hålla inne den lycka han känner när han ser en katt, de är ju bara så roliga!

När jag kom hem tog jag cykeln bort till Susanne för att kika på en ny shettis som kom dit idag, Gulliwer, en ursöt liten plutt som ska hålla Fjutte sällskap.
När jag kom hem var jag utelåst, fick sitta på trappan och vänta tills Christian kom hem. Bara en halvtimme, men det var drygt!

Nu har jag återigen hamnat i soffan och tror att jag nog ska stanna här resten av dagen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar