söndag 5 maj 2013

Äntligen är helgen över.

Detta har nog vart den absolut längsta helgen jag vart med om. Någonsin. Jag har aldrig önskat att en helg ska gå över så fort. Tiden har gått som i slow motion sedan i torsdagskväll, och än har jag inte riktigt fattat vad som hänt. Känns som det var minuter sedan vi släckte branden, fick ut oss och katterna och väntade in brandkår och ambulans. 
Fruktansvärt konstig känsla. 
I morgon kommer Brandsanering och påbörjar arbetet med hela huset, ska bli skönt att förhoppningsvis få flytta hem någon dag nästa vecka. 

Katterna har acklimatiserat sig i rummet vi bor i hos mina föräldrar, nu verkar de må bättre och ha kommit till ro. De har fått bi-ljud på lungorna, Gustaf har kollat dem, och de är satta på behandling, tre gånger om dagen ska de inhalera samma medicin som Beata har för sin astma. Enda gången jag tyckt att det funnits en fördel att Beata har astma, för jag hade ju så att behandlingen kunde börja redan 10 minuter efter att vi fått ut dem. Idag har de piggat på sig, och de ska kontrolleras om en vecka igen. 
Detta är behandlingen som ges efter att katt inandats brandrök, inhalationer och tid. Förhoppningsvis ska det ha gett med sig nästa vecka. Stackars kissarna, jag tycker så synd om dem för att de behövt vara med om sådana här hemskheter!! Men de är med oss, mår ok trots allt, och det är huvudsaken.

Min dator har fått sig en känga av röken, testar den idag igen, egentligen bara för att ladda över måste-ha-saker till pinne-minne. I övrig så gråter jag inte om det klappar ihop, det är ett ting, ingen levande varelse. Så det så. Testade igår att blogga via mobilen, och fortsätter nog med det ett tag framöver, så ni får ha överseende med att det ser lite konstigt ut, så som det gjorde igår, för jag vet inte hur man justerar i mobilen.

Hoppas ni alla där ute haft en bättre helg än vad vi har haft, och får en bra nästa vecka!!

Älskade katterna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar