söndag 19 maj 2013

Hästmys i regnet

När hästarna gick ut i morse var det jätteskönt ute, det var varmt och solen tittade fram emellanåt. 
Kl 7 fick de gå ut idag med, jag orkade inte upp tidigare, det var seeegt att släpa sig ur sängen idag. 
De var i alla fall väldigt nöjda kändes det som, helt tillfreds med allt.

Däremot ikväll, så var de inte lika nöjda... Det började regna i em, så jag tänkte att jag åker lite tidigare och tar in dom, Minerva har ju på sig sitt flugtäcke och flughuva, det kan inte vara helt skönt att ha på sig när det regna. Så jag åkte bort till stallet vid halv sju. Hade på känn att de skulla vara missnöjda, och ja, mycket rikitgt.
Båda hästarna var stingsliga, Descarada kunde inte stå still överhuvudtaget, trampade omkring. Minerva var irriterad över att flughuvan var blöt och kliade, och blev så nöjd när jag plockade av den innan vi gick in. Täcket var inte så farligt, men hon gillade det inte så värst mycket.
När vi tar in hästarna tar vi båda samtidigt, likadant idag, och de så gott som släpade med mig i en väldig hastighet till stallet, där hade jag inte mycket att säga till om ;) 
In kom vi i alla fall, dock med en väldans fart. Descarada fick gå ut i regnet igen och duscha av sig den värsta skiten, hon var genomlortig och hade fågelbajs inkletat i all lera... Hon skötte sig fint. 
Minerva fick av sig sitt täcke, nöjd häst kan jag lova! Borstade så gott det gick trots att hon var blöt, och lite lerig trots täcket, det är ju bara ett nät så hon hade kletat in sig rätt bra ändå ;)

Det blev en mysig kväll med hästarna, trots att de var blöta, och de verkade väldigt nöjda med pysslet som blev!!

 Fina flickorna!!
Måste ta några nya foton snart, har vart lite dåligt på den fronten!!

2 kommentarer: