tisdag 7 maj 2013

En glad nyhet :)

Ikväll pös jag iväg till stallet en stund, har vart ett par vändor där dessa dagarna, men inga längre stunder. Just nu fixar jag inte dammet alls, luftrör och lungor behöver väl läka lite till. Men annars går det bra och hästarna är ett par lyckopiller, bara klappa och mysa lite är guld värt!!
Vi har det senaste haft en del sadlar hemma och testat på Descarada, men rätt uselt resultat. I förrgår var det nära att vi ville ge upp. Att det skulle vara så svårt att hitta en sadel?? Visst, det är svårt att hitta en till en häst som är helt platt över ryggen, knappt nån manke, fyrkantig men ändå rund... Vi fick låna Annas sadel för att se om den modellen passade. Men nej, den var för smal... Man skulle kunna tro att en sadel som passar en korsning nordsvensk/ardenner skulle kunna vara till och med för stor, men nejdå, vi har en tunna tydligen... Visst at hon tjock, men även när hon har gått ner i vikt kommer hon vara stor, hon är bred, och speciellt byggd.
Hur som helst, idag tog Gunilla hem en sadel rån Hööks som jag på eget bevåg bett dem ta in, mycket för att jag var nyfiken på hur den såg ut, det var inget köpkrav, då vågar man göra sånt ;)
Så det var den vi testade när jag var i stallet idag och tro det eller ej, första påläggningen såg bra ut! Så vi tog ut Descarada och Minerva på volten och ledde runt, Det såg fortfarande bra ut!! Så jag fick sprungit ett varv med henne (med ett visst flåsande) och ja, det verkade funka!! Så Gunilla tog sig en provrunda medans jag ledde runt :) Och det kändes bra :)
Det är första gången vi har suttit på henne sedan i höstas!! Och hon verkade gilla det!!
Även jag fick testa en runda och sadeln kändes toppen!! Och det gjorde Descarada med :)
Jag har verkligen längtat efter detta!! Red henne senast i höstas. Även Descarada verkade supernöjd, gick och gäspade när jag suttit av och såg nöjd och lycklig ut!! Hon verkade väldigt nöjd med sig själv :)
Detta var helt underbart för själen!! Detta var vad jag behövde, det var inte många minuter, men helt perfekta minuter :) Kommer leva på denna känslan länge!!

Vi kunde faktiskt inte tro att vi skulle få tag på en sadel nu, men nu har vi det, nu är vi på gång!!!

Vad skönt det var med ett avbrott från allt som har med branden att göra, behövde det mentalt. Nu känns det faktiskt lite lättare, skönt det. Nu är det bara till att hålla tummarna på att vi kan flytta hem i morgon!! :) Skulle vi inte kunna det så blir det med all sannolikhet på fredag, så det är inte så långt borta. Vi har det bra här hos mina föräldrar, men det är lite bökigt, och hemma är alltid bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar