lördag 22 november 2014

Hönsutställning


Jomen, jag är rejält hönsbiten ;)
Så idag bar det iväg till Halmstad för att kolla in Nationalen, Sveriges största hönsutställning.


Det var väl trevligt, och många fina fåglar var på plats, men kändes stressande för djuren, och var inte så stort som jag trodde det skulle vara. Hade föreställt mig att det skulle vart lite med utställare som sålde prylar och sånt, men det var två stycken typ, och mycket samma utbud. Var nån mer med keramikfigurer. 
Hade hoppats på att lite fler raser var på plats så som de gammelsvenka sorterna, de lite ovanligare, då vi har lite planer på att börja föda upp dessa och på så sätt ge vårt till att de raserna ska leva vidare. Men bara ett par var där. Fina var de dock! 
Som sagt, jag hade lite höga förväntningar på utställningen, har inte vart på någon innan, det var väl det. Men trots att det inte var riktigt som jag tänkt var det en trevlig dag, det var bra arrangerat, och fina djur som sagt. Dock tveksamt om jag åker på fler, det var inte riktigt min grej!

Einstein!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar