söndag 15 mars 2015

Massor...

Vilka dagar!
Det har verkligen gått i ett. Allt från stall till kattkastration. Hökar och höns. Massor helt enkelt.

Hästarna ha blivit väl motionerade, det har både blivit långa och korta promenader och lite arbete på volt, longering med lite galopp, snacka om att Valle tyckte det var roligt!!

Hönorna har fått var ute och roa sig när vi vart med, dock vid en fikapaus inne idag så kom höken... Satans snabb jävel det där... Nu gick allt bra, jag kom rusandes ut medans den och Robin fortfarande slogs med varandra, så den släppte och flög. Tack gode gud att ingen blev tagen denna gången och Robin klarade sig med ett gäng stjärtfjädrar mindre. Duktiga tuppen!!

Igår var jag i Lerum nästan hela dagen, på djurkliniken hos Gustaf, han kör en kastrationskampanj för katter under mars och april på lördagar, Vi var några volontärer som hjälpte till, jag fick vara med i operationsrummet nästan hela tiden, så lärorikt och så roligt!! Ska se om jag kan vara med några lördagar till. Förutom alla fina katter kom det även några hundar in akut, så fick vara med och hjälpa till med dem med. Behöver jag säga att jag var i mitt esse, sjukvård, dessutom med djur, bästa kombinationen!!

Har fått med mig kameran till stallet med, och när jag tittat på fotona så inser jag hur många miner Valle kan dra till med, den snyggaste är att han kan få till en pussmun.. ;) Jag har dock inte hunnit ladda upp bilderna än, för kvällen har ägnats åt c-uppsatsen. Det är INTE roligt!! Men snart är det över... Håll tummarna för att den snart är klar!! Tar och återgår till denna en liten stund till innan sova...


2 kommentarer:

  1. En liten vårhälsning från Skyggisfamiljen <3. Jättehärligt att läsa att allt går framåt.. Myys med Valle, katterna, hönsen, jobbet och allt! Lycka till med alltihop! Kramar och kärlek, Skyggisfamiljen genom matte ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt att höra från er!! Tack söta ni :) En alldeles underbar vårhälsning till er med, massor med kramar till alla, ta hand om er!!!

      Radera