torsdag 29 september 2011

Detta var nog det sämsta...

Det absolut sämsta ridpasset på väldigt länge.
Red i tisdags, en vanlig lektion (våra lektioner på torsdagar är självständiga, vi ber om hjälp när vi känner att vi behöver det) och det var ovant ;) Gick ganska bra, och rätt kul och nyttigt! Ville var rätt stark, men ganska lösgjord mot slutet. Dock var det mycket lättridning vilket inte min fot fixade än tydligen, svullen och blå när jag kom hem...

Men tillbaka till dagens ridpass... Har inte en bra känsla efteråt alls. Vi rider ju som sagt självständigt, vilket kräver att alla är totalt uppmärksamma på alla runtomkring, att ridbanereglerna följs och att man visar hänsyn mot alla i gruppen. Tyvärr har vi en som går emot strömmen vad det gäller dessa saker, och hur vi än förklarat, visat, sagt till så går inte detta fram. Det handlar inte bara om att flytet i ens egen ridning störs, man tappar fokus och det blir farliga situationer. Blir så trött. Har kunnat stänga av detta och fokusera på mig och hästen någorlunda innan men idag var det inte möjligt, jag hade från början svårt att motivera mig, hitta ork och styrka och fokuseringen var inte på topp. Hade behövt få vara i min bubbla en stund, men icke, inte när man måste väja för någon annan som inte kan lyfta blicken från manen på hästen människan rider på. (Med min bubbla menar jag inte att jag struntar i alla andra, jag behöver bara få sjunka in i koncentration i lugn och ro) Kunde inte koncentrera mig alls, tappade fokus på Ville och allt gick bara skit. Vi började hyggligt, men tappade ordentligt. Kände inte riktigt igen Ville, men vad ska man begära? Är inte jag med honom helt så kan jag ju inte kräva att han gör sitt bästa heller. Han blev stressad och bufflade runt mer än vad han brukar, dock utan att ställa sig på bakbenen, det är skönt. Men vi var inte något team idag, det var mera en kamp mellan oss, och det kan jag inte klandra honom för.

Dessa självständiga lektioner är annars helt underbara, vi har jättekul, och vi kan träna på det vi känner behövs tränas på. Det har fungerat så bra innan. Men men, ger väl sig snart hoppas jag.
Nu har frustrationen släppt någorlunda, ska gå och lägga mig, så hoppas jag på en bättre dag i morgon!
God Natt!!


Snygg-Ville på sommarbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar