onsdag 7 september 2011

Jag är uttråkad...

Att vara så här stilla är inte riktigt min grej...
Visserligen är jag inte helt still, men mycket mer än vanligt!
Blir nog till att skutta omkring på kryckorna resten av veckan, kan inte sätta ner foten ordentligt, kan bara gå på hälen/utsidan av foten när jag använder den, och blev rekommenderad att hoppa vidare tills det går sätta ner foten ordentligt. Så det är bara att bita i det sura och göra det. Vill ju att den ska läka bra, inte att det ska bli en massa skit i efterhand.

Håller mig sysselsatt med lite av varje, bakat en massa onyttiga kakor (lika bra att passa på nu, så blir det inte lika mycket nästa vecka innan kalaset :) ), sorterat tråkiga saker, fått upp ett par tavlor på väggarna, tittat på medans det återigen grävts här ute, denna gången för att slangarna till jordvärmen skulle ner, mamma har rastat mig lite och tagit mad mig så jag kunde handla lite mer ingredienser till mer kakor ;) Fått hängt upp alla mina prisrosetter på sina tavlor, de har vart nerpackade sedan vi flyttade. Det har svidit lite att de legat i en låda så länge, rosettnörd som jag är ;)
Kan visserligen ta bilen och åka iväg själv, men det är så krångligt att sedan behöva balansera på ett par pinnar... Haft lite "tur" med att jag inte haft några arbetspass på hela tiden, tajmade min långledigthet. Men de kommande passen i helgen blir jag hemma från, funkar inte så bra med kryckor och ett personlig assistentjobb.

Vet inte vad jag ska göra härnäst, fixa lite middag kanske? Och sedan ta en tur till ridskolan och var med på ridhsbygge-mötet? Ja, nåt sånt får det nog bli!


Saknar sommar och sol...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar