fredag 30 september 2011

Oj, vilken dag!

Idag har det gått i ett.
Men det har vart kul!

Fått gjort massor här hemma. Började dock dagen med ett träningspass för Anna och Malo, riktigt kul! Malo är bara fyra år och har börjat skolas in i dressyrens värld. Vi går långsamt och varsamt fram, han är en stor herre med mycket kropp som ska vänja sig vi de nya formerna att arbeta. Men det går bra! Vi har inte hunnit med så många pass än, men det går otroligt fort framåt. Man får liksom passa sig så att man inte skyndar på, så att vi inte får bakslag!
Anna själv är så lugn och positiv, och jag har funnit en härligt go person i henne som jag trivs riktigt bra med, så roligt!

Dagen fortsatte med en rastning av Pontus, lät han springa av sig på åkern, tyckte han var roligt!
Sedan hem och började röja i trädgården igen. Mycket höststädning! Tog och friserade till vinbärsbuskarna igår, idag fortsatte jag i dess land, med ett envetet rensande. Det tar inte slut bara, det är det som är problemet. Tröttnade och lämnade resterna i detta landet till i morgon för att istället klippa ner ett par andra buskar. Krattade upp två stora skottkärrelass med tallbarr på framsidan och rensade häcken med ölandstokar som var full med tistlar. Jäklar vad jag är trött på tistlar!! Vedervärdiga ogräs... men ändå glad att det inte är brännässlor ;) Fanns väl en hel del annat inne bland buskarna, men det lämnade jag, det vissnar ner sen, kan kratta bort det då.

Hade katterna ute en lång stund nu på kvällen, de njöt och det gjorde vi med! Vilket väder!! Mer sånt!! Gick in först när solen gått ner, då först började det kännas att det var höst. Vart så gott idag :)
Nu har jag laddat över bilderna från kameran, har upp emot 1000 stycken att gå igenom nu, hamnat efter igen. Det har vart så roligt att fota, men har inte hunnit med dem på datorn än. Bara att sätta fart nu då! Ska bara byta kanal på teven, fjärrkontrollen vill inte vara med så jag måste gå fram till teven och ändra.. jobbigt... (i-lands problem, jag vet, haha!)

Passar på att önska alla en toppenhelg!!
Tjing :)


Anna och Malo, så duktiga de var idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar