onsdag 21 september 2011

Oj, det var ju inte meningen...

Det är dock inte så farligt som det låter ;)
Åkte till Borås idag och råkade göra av med lite mer pengar än vad som vad tänkt, men till mitt försvar har jag att säga att det var ett rätt så bra inköp, och hade jag väntat hade det blivit brådskande snart ;)
Hade en tid på ortopeden idag, kom dit lite tidigt och fick komma in tidigt med. Undersökningarna visade att knä och fot läkt bra, det som är kvar och kommer att vara seglivat är att två ledband är skadade, de ska vilas bra, jag får inte idrotta, eller rida galna hästar på ett bra tag... Läkaren var själv hästmänniska och han avrådde bestämt att från tuffare ridning på ett tag... Attans jag som tänkt försöka komma igång med hoppningen igen, får väl vänta med det ett tag till då.. (typ två veckor ;) ) suck. Men dressyren lägger jag inte ner!! Och galna hästar blir det nog en och annan med, hihi!
Hur som helt, så hade jag ju mycket tid över eftersom jag fick komma in så tidigt, så jag åkte bort till ekohallen och kollade runt lite. Strökollade på ridbyxor, har svårt att hitta några som passar bra, så några större förhoppningar hade jag inte. Men vet ni vad! Hittade ett par!! De var så sköna och satt så bra att de bara var tvungna att få följa med mig hem. Jag är inte den som köper dyra ridkläder, och inte heller dessa var så saftigt dyra, så jag tyckte att en liten del av mina födelsedagspengar kunde få gå till detta. Fortsatte dagen med kattsandinköp, reservdalsinköp till vindrutetorkaren på bilen för att sedan styra kosan hemåt igen.

Tanken var att jag skulle ha en lektion för Anna och Mallo på eftermiddagen, men ändring på det blev det, så det blir av i morgon istället.
Plockade lite i trädgården ikväll, fortsatte med höststädningen tills regnet återkom.
Har nu gosat en stund med katterna, alltid lika mysigt! Snorar gör jag som bara den, Christian har så snällt delat med sig av sin förkylning till mig. Men i morgon är det ridning, och det kan inte snoret hindra mig från på något sätt! Bara så att det vet ;)


Mina underbara tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar