onsdag 12 februari 2014

8-17 måndag till fredag

Dessa arbetstider är inte riktigt min grej. Jag trivs faktiskt inte alls med dem. Jag saknar mitt skiftarbete!! Men nu är det snart bara en vecka kvar. Men trots det känns det lite tråkigt, för nu har jag börjat komma in i arbetet, rutiner och stället i allmänhet. Och jag tycker verkligen om personalen!! Och så börjar jag tycka att det man får se är lite roligare nu. Fått vara med lite olika handledare nu och fått göra lite mer blandat, och imorgon väntar ännu en spännande dag!! Ska gå med en undersköterska imorgon, hon assisterar läkarna mycket mer än sjuksköterskorna här, och imorgon ska jag få vara med på i alla fall ett par operationer :) Nu är det inga större som görs på en vårdcentral, men det ska ändå bli väldigt kul :) 

Jag är hur trött som helst, för som sagt, jag funkar lite dåligt med denna typ av arbetstid. Kvällarna består av en dimma, och idag, trots att jag vart hästledig är jag tröttare än vanligt. Kom hem senare än vanligt med, kvart över sex, så nu efter att ha tagit hand om hönsen och ätit middag så var det tänkt att jag skulle ta tag i inlämningsuppgiften som snart ska in, och ja, jag ska påbörja den. Men vet i sjutton hur långt jag kommer. Helgen är deadline. Och när den är klar så är det plugg till läkemedelsberäkningstentan som gäller. Ni kan inte ana hur mycket jag längtar till att jag är färdigutbildad!! Tänk, inga tentor, inga uppgifter som ska lämnas in, bara arbete och fritid!! Åh, vilken dröm!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar