lördag 15 februari 2014

Usch vilket skräpväder!!

Jo, även jag tröttnar emellanåt på detta väder som är nu. Regn varvat med snö, grader runt nollan, blåst, lera överallt och ett lager med slask på det, som gärna fryser på natten och favoriten verkar just nu vara mängder med hagel på kvällen som blir en tjock ishinna (igår kom jag inte ens in i min bil på morgonen, höll på att bryta av handtaget!! Som tur var kom jag in i mammas och pappas bil som vi har här hemma just nu, så fick ta den). Idag ville inte ens hönorna gå ut, de blåvägrade. Inte en chans sa de, nepp.
Nej, man kan inte göra nåt åt vädret, och det är onödigt att slösa energi på sånt man inte kan göra nåt åt. Men nån gång ibland blir det bara för mycket!! Och det där uttrycket "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder", vill jag bara kräkas på nu. Jag bara hatar det!! 
Det är inte ofta jag tappar tålamodet med vädret, men nu.... Satan vad jag är trött på denna skiten!!! Usch, usch, usch!!! Promenaden till ridskolan med hästarna är inte lockande överhuvudtaget, det är umgänget med hästarna som gör att jag tar mig ut ändå. Men nu vill jag inte mer!! Vill ha torra vägar som är fria från slask, lera och halka, ingen halv storm utanför dörren, vill inte bli blöt så fort jag sticker ut näsan, vill inte frysa fingrar och tår så de är blå och så vidare. JAG VILL HA VÅR. Så vädergudarna, fixa det nu. För nu orkar jag inte med denna förbannade skiten som ni bjuder på mer!!!
Sådär. Dagens bryt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar