onsdag 26 februari 2014

En varg i maten??

Något som alltid kommer att förvåna mig är är en varg kommer flygandes och landar på min mattallrik. Något oväntat kan jag säga, men det är en verklighet här ;) 
Bara att ficka upp vargen från såsen på tallriken och tvätta av den. 
Så att Doddo kan få tillbaka sin favoritleksak genom tiderna :)
Hon norpade denna varg i ett skåp, ett gammalt gossedjur som var Chaplins en gång i tiden, vår gamla hund. Sedan dess har hon lekt frenetiskt med den, och är otroligt lycklig när hon gör det. Hon bär runt på den samtidigt som hon gapar så högt hon kan med den i munnen, med resultat ganska roliga läten ;) Och hon lastar runt den, hon får upp den i lyften hur högt som helst, och ja, den landar lite varstans, bland annat i min tallrik häromkvällen. Blev jag lite paff när den rätt som det var låg i min mat? Ja, det är det minsta man kan säga ;) Apportkastning är poppis med, det rent av skiner om henne när vi kastar och hon får springa och hämta :) 
Det är en väldigt glad Doris som leker med sin nyvunna kompis, sötnosen!! :)






2 kommentarer:

  1. Vad söt hon är med sin varg! Så kul att se dom leka med större saker än vanliga kattleksaker:) Milo älskar stora mjukisdjur. Han kastar upp dom upp i luften precis som Doddo:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen!! De är så söta!! Det är bra fart med den stackars vargen här, det ser så roligt ut ;) Dock är dessa stora leksaker något klumpiga när de kommer flygande, typ när de landar i maten ;) Då hade det vart mer praktiskt om de var i litet kattleksaksformat :)

      Radera