måndag 3 februari 2014

Ny vecka

Måndag igen då. En ny dag på praktiken. 
Började för en vecka sedan på en vårdcentral, och jag har konstaterat att det är inte vad jag vill göra i framtiden. I alla fall inte i det närmsta. Det är alldeles för lugnt för min del. Det är ganska mycket samma typ av arbete hela tiden, och inte i alls det tempot jag är van vid. Jag skulle nog bli rätt uttråkad efter en kort tid, och det gäller även nu. Dock vill jag poängtera att det inte är sånt som är mindre viktigt än till exempel arbetet på en akut, utan är lika viktigt som en del i det stora hela. Bara inte min typ av arbete. Tor jag. För vem vet, om fem år kanske det är på en vårdcentral jag jobbar?? Inget är skrivet i sten, men akutvården drar mest trots allt :)
Det som är tur är att hela personalstyrkan på denna vårdcentralen är helt fantastiska!! Supertrevliga!! Det är, trots att jag tycker det är lite segt, väldigt trevligt att komma dit. De gör det värt det!!
Och jag lär mig faktiskt massor, trots att det är mycket som upprepas. Men det är ändå det som är bra, för ibland måste saker nötas in i min skalle. 
Idag fick jag vara hela dagen på labbet, det var visserligen väldigt kul :) Har stuckit och tagit prover hela dagen lång, kanonbra att känna att en rutin börjar infinna sig. Kommer säkert att få vara fler dagar där, har några veckor till på denna placeringen. Blir nog bra detta :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar