torsdag 27 februari 2014

GHS-mässan

Då var det dags för årets omgång och Göteborgs Horse show!
Nu var det längesedan jag gick och kollade på tävlingarna, det drar faktiskt inte jättemycket. Men gillar att gå på mässan!! Jag kan ju lätt bli lite ha-galen när jag kommer in på ett område överfyllt med hästgrejer, men har lärt mig att behärska mig med tiden, och i år hade jag tänkt att vara duktig. Och det var inte svårt att vara... 
Jag blev tyvärr otroligt besviken på årets mässa. Tyckte inte den var nån höjdare förra året, men ändå mycket bättre än i år. Jag hade plan på att köpa mig en eller ett par nya stalltröjor, har bara två kvar, hinner liksom inte tvätta dem emellan, så tyckte det var nåt bra att köpa. Hittade jag någon??
Nej. Eller jovisst, det var överfyllt kläder, men satan vad dyra de ska vara!! 
Alltså, jag skiter fullständigt i märkeskläder, varför ska jag hosta upp en satans massa pengar för en tröja som jag ska ha i stallet?? Inte för att jag inte vill ha fina kläder även i stallet, men detta är löjligt. Som lägst hittade jag tröjor för 500 spänn (800 verkade vara en magisk summa med), och några för mindre, utan märke, inga problem för mig, men fanns inte i min storlek. Visst jag tycker att märkesgrejerna är snygga, men köper inte de för de priserna. Jag har märkesgrejer införskaffade på reor, då för vanliga humana priser, och ja jag har gillat dem. Men de har inte hållit bättre bara för att de har vart märkesgrejer. Nej, de slitvargar som hänger med är de utan märken. Dock börjar de ge sig med, så får väl köpa mina stalltröjor nån annanstans, för i hästaffärer går inte längre att handla i. 
Det är löjligt. 
Hästsporten är mer en material- och statussport nu än vad den vart innan, och värre lär det väl bli. Varför inte göra som man gjorde förr, lägga pengarna på hästarna och träning istället för 75 träns, 6 uppsättningar beskydd och 80 schabrak med matchande benlindor? Ja jag erkänner, jag gillar träns och schabrak, men jag kan behärska mig hjälpligt i alla fall. Gränser kan väl finnas eller?? Eller åtminstone valfrihet, så att alla ska kunna shoppa på en stor mässa som detta!!! Suck. 

En ny repgrimma var tänkt med, men nä, det gick inte hitta några vettiga, till vettigt pris...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar