söndag 2 februari 2014

Två stollar i ett ridhus

Okej, idag tog vi tag i saken och gick till ridskolan med de två vita damerna med humör. Som tur var gick Anna och Svennis med, grymt bra moraliskt stöd!!
Våra två stollar till hästar var inte helt lätta att ta från punkt a till b, det var en väldans massa sprattel däremellan. Men fram kom vi, något möra. Vi tog och släppte Descarada och Minerva i riddhuset och det blev tio minuter av rent galet rejs! Anna och Svennis väntade utanför, vilket var väldigt klokt. Jag och Gunilla ställde oss på läktaren och tittade på spektaklet. Jag fotade lite, fick en del på de två galna, men har inte helt lärt mig ljusinställningarna, men det blev hyfsat i alla fall. Men lite grynigt blev det, men äh, det blir nog bättre med det!! Hur som helst, det var en lite lugnare promenad hem, väldigt skönt!! 
Nu är jag mer än mör, två timmars promenad med en vitluddig studsboll med fyra ben, det tar minsann på krafterna! Känslan jag har av min styrsel i kroppen är just nu att likna med en mosad banan. Typ inget då alltså... Men men, ett steg närmare att kunna rida till ridskolan och träna är taget :)

Dagens fail-bild, Descarada gör sitt bästa att likna Sid i IceAge, haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar