tisdag 16 december 2014

Alltså... nej

Man skulle ju kunna tro att om allt skiter sig inom ett område så kanske det skulle gå bra inom ett annat... Nehedå. 
Efter stallmorgonen så gav jag sjutton i allt annat och tänkte att nu ska jag fixa inför julen, alltså det ätbara. Jomevisstasså...
Ok, började med köttbullarna som faktiskt blev ganska bra, konsistensen vart väl sådär, men de smakade gott. Fortsatte med julgodis, och tänkte slå på stort och göra flera sorter! Och hur bra gick det? En sort som som går att äta... suck. Och så fick jag för mig att jag ville äta potatismos... Jodå, man kan väldigt lätt bränna potatis. För man kan faktiskt glömma hälla i vattnet i kastrullen. Faktiskt. Det luktar skumt kan jag lova då. Och inte fattar man varför. Det gör man först när man går förbi spisen och det låter konstigt. Suck... 
Känns som att det är dags att dra täcket över huvudet och be nån väcka mig i januari 2016. Känns lagom. Pausa ett år. Ja, rätt tilltalande... suck...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar