söndag 7 december 2014

En tankeställare

Kan säga det med en gång, jag är inte på topp, och ja, jag funderar, tänker väldigt mycket nu. Blir berörd av det mesta, och det ä väl inte så konstigt. Står inför ett kanske väldigt tråkigt beslut, men egentligen ska inget tas ut i förskott, men vi har våra misstankar nu.
I detta blir jag väldigt lättpåverkad på alla typer av plan, och alldeles nyss hittade jag en sak till. Jag älskar ju julmusik. Så tänkte muntra upp mig lite med det och letade fram lite på youtube. Slutade med att jag grinade lite till istället. En av favoriterna är Merry Xmas (War Is Over), med John Lennon. Och innan har jag bara lyssnat på texten och tyckt mycket om den. Men nu tittade jag på den officiella videon till den med. Den är då inte så lättsam som man vill tro. Klicka på länken, lyssna och se hela. https://www.youtube.com/watch?v=yN4Uu0OlmTg 

Vi människor är ett vidrigt släkte, håller ni inte med? Självklart finns det bättre och sämre, men i det stora hela, varför kan inte människan se den som står jämte som en människa med lika värde, med samma rättigheter som en själv?? Utan att utveckla detta vidare just här i denna texten (jag vill tro och hoppas att alla (jag vet, alla kan inte tycka samma, men...) som läser har en fin inställning till livet och liven runt oss, och att de som läser tänker till och funderar lite på vad varje, då menar jag varje människa är värd just för en själv, visst är vi av samma kött och blod fast vi kommer från olika delar i världen?) utan summerar det med att det inte är konstigt att man tappar hoppet om människosläktet... 
Låten ifråga kommer fortfarande att vara en favorit, för jag tänker vända den till vad den står för (tror jag i alla fall), att det finns hopp om att det ska bli frid. Hoppet är det sista som lämnar människan.

Ta hand om varandra, var en medmänniska, mot alla. Det är mitt budskap ikväll. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar