torsdag 18 december 2014

Mitt i allt...

Jodå, mitt i alla skit kom det faktiskt en liten ljusglimt.
Hönsen var ju dåliga under hösten, kommer inte ihåg om jag berättat om det, men de var riktigt risiga, det var i samband med att Lina fick somna in. Det gick så långt att jag fick skicka in två av dem till obduktion på SVA (statens veterinärmedicinska anstalt) för utredning. Och det har tagit tid.
Men ikväll kom svaret, de har ingen smitta av något slag!! Det enda som de kunde hitta var gamla dammpartiklar och andra främmande partiklar som satt sig, vilket i sin tur gjort dem nedsatta och en bakterieinfektion fått fäste. Den ser dom inget av mer, utan bara resterna av vad partiklarna orsakat.
Med andra ord, de kan ses som friska!!!
Helt underbart!!! Så glad för mina hönor som mår bra nu!! De verkar friska därute i sitt hus.
Alltid nåt i allt grått som är just nu. På lördag eftermiddag vet vi mer om vad som ska hända andra lägret...


1 kommentar:

  1. Skönt att hönsen är friska! Håller tummarna att det går bra med det andra oxå!! Kram!

    SvaraRadera