söndag 28 december 2014

Älskar min praktik!!


Det är det här jag vill jobba med. Jag bara älskar det!!
Jag ska bli ambulanssjuksköterska. Inget tvivel om saken.

Fick börja ta lite mer ansvar idag, sitta med patienten bak i bilen och sköta kontroller och så, under uppsikt naturligtvis och med bra stöttning, och med en "lätt" patient, och det kändes ovant men kanon. Det är ju så mycket apparatur som man ska kunna, och den är så olik den vi har på sjukhuset. Och all denna EKG som ska tolkas... men jag hade bra hjälp med det idag och fattade nog en del på det. Tror jag ;)
Imorgon väntar en dag till innan det blir lite ledigt, och även om jag kan tänka mig att vara på stationen hela tiden ska det bli skönt att ha lite tid att fundera, reflektera och få allt att sjunka in. Sen är det bara tre dagar kvar, det är synd, men som sagt, jag ska ta mig dit igen!!


4 kommentarer:

  1. Så kul att du hittat rätt!!

    SvaraRadera
  2. Hejja!! Va roligt att du fortfarande känner att du hittat rätt yrke :). Du kommer förändra många liv! Kram, Pennys matte

    SvaraRadera
  3. Kul! måste du träna massor nu då för man måste väl klara fystesterna för att få jobba i ambulans?

    SvaraRadera
  4. Är jätteglad för att veta vad jag vill nu!!
    Och jodå, de där fystesterna ska väl klaras av så småningom ;) Hur det än blir när jag är klar så är ett år inne på sjukhus att föredra för erfarenhetens skull (fast jag vill inte ;) ), så jag för väl sätta lite fart ;)

    SvaraRadera