måndag 18 mars 2013

Första dagen!!

Och jag längtar tills i morgon!!
Jösses så kul det var idag!! 
Lika nervös jag var innan jag väl var på plats, lika naturligt kändes det när jag väl var på plats!!
Jag tror verkligen att jag har hittat mitt yrke, att bli sjuksköterska är vad jag vill.

Mycket har det vart idag, så många intryck, så mycket som ska sjunka in. Det är en avdelning med patienter med många olika diagnoser och åldrar, en akutvårdsavdelning, med hela spannet, allt från att allt går fint och glädje, till bortgång och sorg.

Något jag för första gången har fått göra idag är att sätta en PVK (perifer venkateter, en sådan liten slang som sätts i armen när man ska få bland annat dropp), har ju bara fått testa på attrapper, och jag trodde att jag skulle bli nervös.. Men icke! Konstigt nog kändes det inte läskigt alls, och det gick bra!  Fick lite hjälp av handledaren när jag blev lite handfallen, och det blev riktigt bra. Hur glad som helst!! 

Nu får vi se vad resten av tiden har att bjuda på!! Jag gissar på en hel del, och jag ser fram emot det!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar