onsdag 6 mars 2013

Man ska inte tro att man kan vara trygg någonstans...

Men blir mörkrädd. Överallt händer det skit. Hela tiden. 
Man har ändå en tro om att här i lilla orten på landet är det rätt så lugnt. Men icke.
Förutom det som man vanligen hör om, tex stölder, inbrott och så vidare, så hände en, för mig i alla fall, ny grej här i byn tidigt igår morse. 
Mellan fyra och fem på morgonen på landsvägen här, i höjd men mina föräldrars grannar så KAPADES EN BIL. 
EN ung tjej råkade ut för detta och sökte trygghet hos en av grannarna medan de som tydligen hade behov hannes bil försvann med den. Jag vet inga direkta detaljer, mer än att detta hänt. Såg i går morse asatt det stod två polisbilar hos deras granne tidigt på morgonen när jag åkte förbi, och det är klart att man undrar över vad dom gör där. Fick reda på av mamma i morse att de pratat med en annan granne som berättat lite snabbt om det. I detta läget har hon ju inte bara blivit av med bilen, utan måste ha blivit skrämd från vettet samtidigt, det hade jag blivit i alla fall...

Det är sjukt. Kriminaliteten kommer närmare och närmare, och det är skrämmande. Eller närmare, den är väl uppenbarligen i närheten hela tiden, men i olika kostymer... Menar, det är ju inte ens två veckor sedan nån stal katalysatorn på min bil. Man blir faktiskt lite skraj, vad händer härnäst?? För allt blir bara värre och värre. Så känns det som i alla fall... 
Ta hand om er där ute, och lås in era saker bäst ni kan. Det gör vi, man vet ju aldrig uppenbarligen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar