lördag 9 mars 2013

Inte enligt planerna direkt...

Men vad gör man när vädrets makter bestämmer sig för att nu är det vinter igen och en massa minusgrader. Inte tvättar man bilen i alla fall... Inget städande av den heller. Så den rullande dammråttan existerar ett tag till, jag behöver ju inte vara rädd för att skiten smiter, så jag kan lugnt vänta ett tag till med tvätten och städet ;)

Hur som helst, dagen startade med utsläpp av finaste hästarna, ni kan inte ana så jag längtar till vi kan sätta igång dem!! Om bara isen kunde ta och försvinna nån gång!! Vill så otroligt mycket komma igång, och promenader står högst på listan när det gäller igångsättningen. Fixade stallet när hästarna kommit ut efter lite borst och sedan hem och fundera på nästa steg. Som blev en vända till Borås för inköp av en blomma, blomjord och orkidéjord, med planen att plantera om mina blommor inne. Det har väl gått sådär ;) Men nästan alla orkidéer är omplanterade, frågan är bara om de kommer att överleva min rätt så tuffa hantering... Återstår att se!! En av de andra blommorna hann jag med också innan jag tröttnade helt och plockade undan allt. det är lite glest vad det gäller blomfronten här nu för första gången på många år, jag passade nämligen på att slänga några stackare som nästan bad om att få vandra vidare... Jag undanber ju mig alltid att få blommor när jag fyller år, far set är kräset när det gäller blommor, det måste vara sånt som är helt ogiftigt för katterna eftersom de käkar i princip alla mina krukväxter. Så vill jag ha nytt skaffar jag det själv ;)
Efter blompåhoppet så fick jag för mig att baka en kladdkaka, och det gjorde jag. Grymt sugen på den nu! Men den står på avsvalning, och innan den ska smakas på så ska middag intagas. 

Men en sak är säker, jag gör inget mer idag!! Nu ska här slappas kan jag lova!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar