fredag 29 mars 2013

Glad Påsk!!

Påskhelg och jag är ledig i dagarna tre, och det ska bli underbart skönt! Trött som tusan, mycket är det att lära sig och ta in på praktiken. Ovan vid tiderna, längesedan jag gick upp vid kvart över fem regelbundet (vet inte om jag nån gång gjort det...) så det tar ju lite med. Men nu är det bara en vecka kvar på praktiken. Fruktansvärt tråkigt tycker jag, trivs kanon, och tycker det är jättekul, vill inte tillbaka till skolan med alla tråkiga inlämningar och tentor. Här lärt mig hundra gånger mer på dessa två veckorna än vad jag gjort sedan vi började i höstas i skolan. Jag är ingen teoretiker, jag är en praktiker, jag lär mig inte av att läsa, jag lär mig av att göra och samtidigt få med mig teorin. Men men, om lite mer än två år ska det vara klart... ;)

Hur som helst, helgen ska ägnas åt att vara hos hästarna, försöka ta igen sånt jag inte hunnit med här hemma det senaste, städa bilen (jag står snart inte ut längre, så smutsig är den), umgås med familj, se över inlämningar som ska göras under praktiken och lata mig. På måndag kör vi igen med praktik.

Nu hoppas vi bara på att våren verkligen har kommit, det behövs lite värme!! 

Glad Påsk på er allihopa!!

Snart så.... snart kommer dom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar