söndag 10 mars 2013

Mitt i blåsten...

Fy fasiken så kallt det är igen!! Det blåser nordanvind, och det tar i som tusan. Glömde mössan i morse så jag höll på att frysa öronen av mig  när hästarna skulle ut. Vaknade dessutom med huvudvärken from hell och den blev inte bättre av kylan direkt... Har fortfarande inte fått bukt med den. Suck...
Hästarna fick sig i alla fall en genomborstning i morse innan de fick gå ut, och jag var lika vit som Descarada när jag var klar... Hon hade missat det där med att våren har tagit ett steg tillbaka och laddar ordentligt med fällning... Men hon är såå gos!! Och hästarna gör framsteg när det gäller att gå ut en och en, det är inte längre panik när de lämnar varandra!! De klarar att skiljas nu, även om det bara är för en kort stund åt gången. Ett steg i rätt riktning!!
Gunilla och jag åkte till Alexandra och hämtade repen som vi ska ha till promenaderna, typ grimskaft, fast rep istället, att fästa i repgrimmorna. Grymt mycket bättre än vanliga grimskaft, längre, och mycket mer styrsel och tyngd i dem . En helt annan känsla. 

Nu laddar jag inför en lååång morgondag, sedan hoppas jag på en hyfsad lugn fortsättning av veckan, måste ladda upp inför praktiken som börjar veckan efter!! Jösses så kul det ska bli!!

 Finaste tossehästarna!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar