söndag 17 mars 2013

Va?? Jag?? Nä, inte ska lilla jag...??

Jag kan lova att nerverna börjar krypa inpå. 
I morgon är det dags. Dags för praktik. 
Nu är det på riktigt!! Jag ska inte bara ut och gå bredvid, jag ska inte bara ett vårdbiträdes sysslor (nej, det är inte att jag nedvärderar deras arbete på något som helst sätt, men som sjuksköterska så gör man så mycket mer, med så mycket mer ansvar, på ett annat sätt), utan jag ska vara på plats som just sjuksköterska. Visst, som student, men ändå som sjuksköterska. Det är en enorm trygghet att gå med handledaren, men eftersom jag ännu inte träffat henne så är det svårt att veta hur hon jobbar. 

Jag har ju ingen som helst erfarenhet av att arbeta i sjukhusmiljö egentligen, jag har jobbat inom äldreomsorgen, som personlig assistent och ledsagare, och detta måste vara annorlunda. 
Så ja, nerverna börjar spela nu, samtidigt som förväntningarna är skyhöga, det ska bli sååå spännande!! Jag var lika glad inför förra praktiken, men den blev ju en besvikelse, där fick jag inte vara delaktig i något nästan. Men nu, när det känns mer på riktigt så känns det hur kul som helst!!

Jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen i morgon heller, har kollat en karta så gott jag kunnat, så jag har ett hum, men jag tänker vara ute i god tid så jag kan virra runt lite ;) 
Och så måste jag ta bilen dessa veckorna. Eller måste och måste, om jag är sugen på att åka kl 05 på morgonen när jag börjar kvart i sju, och komma hem de dagar jag slutar 21.30 kl 00.15 så skulle jag ju kunna ta bussen. Skulle ju kunna vara rätt skönt med endast några timmars sömn de dagar jag jobbar kväll och efterföljande dag börjar tidigt, för en dusch och nedvarvning innan man ska i säng är ju att föredra, och upp igen så jag hinner vakna till innan bussen ska gå... Eller nä, skulle inte tro det. Så bilen får det bli, det blir tufft nog som det är med tiderna utan att blanda in västtrafik!!

Tja, detta är väl ungefär vad jag har i tankarna nu, svårt för annat. Väskan packade jag innan, trodde jag fått till det bra, men kom på nyss att jag glömt stoppa ner skorna, så nu är de med också. Det är väl bara lunchlådan som ska stoppas i, sedan är den nog väl laddad, hoppas jag ;) 
Nerverna leker lite med mig, hoppas de lugnar sig och faller på plats nu så jag  kan koppla av och sova gott så jag är utvilad i morgon!!



2 kommentarer:

  1. Hoppas första dagen kändes bra. :-)
    Det där med västtrafik känner jag igen, det är helt hopplöst att ta sig till vissa ställen inom rimlig tid så att man blir tvungen att ta bilen. Att en sträcka med bil tar 20min motsvarar västtrafik minst 1,5h är helt oacceptabelt.. Bara för att vissa sträckor inte börjar trafikeras före ett visst klockslag måste man typ åka dagen innan och sedan åka hem mitt på dagen medan man fortfarande arbetar.. Västtrafik i ett nötskal.. haha..
    Lycka till och som sagt, hoppas första dagen varit bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kändes väldigt ok!! Det var såå roligt!!
      Nä, västtrafik är en parodi... helt hopplösa. Det är svårt att vara miljövänlig och "ekonomisk" och åka kollektivt när det inte finns varken bussar eller tåg... Känns rent av löjligt.
      Tack snälla!!

      Radera