måndag 23 maj 2011

Fotografering istället för träning

Ikväll skulle jag haft en träning för Alma och Pirat, men det fick bli annat.
Pirat hade vart lite lurig de senaste dagarna att rida, verkat vara lite trött i bakdelen. Så vi började med att jag kollade över honom. Fann ömhet i ländryggen och i området runtomkring. Gick igenom hela nacken och ryggen på honom, lite öm i hela ryggen, plus ett par svullnader som såg lite skumma ut. Hittade inte nåt direkt i nacken. Kollade över sadel, men där ska det inte vara några problem, den sitter klockrent på honom.
Tog ner honom på banan ändå, för att se honom i rörelse, och där var han inte alls som han brukar. Ingen hälta men en rörelsestörning i höger bakben som innebar ett kortare steg i det benet. Det medföljde även stummare steg i de andra benen. Han brukar i vanliga fall vara elastisk och har ett trevligt steg. Vad min erfarenhet säger så härstammar denna störning från ryggen, och kiropraktor rekommenderad. Han är kontaktad, får se när han kommer, hade vart intressant att vara med, dels för att man kan alltid lära sig något nytt och se i fall jag hade nåt rätt i mina antaganden. Denna kiropraktorn hade jag på mina hästar, jättenöjd varje gång! Vi hade alltid långa diskusioner om hästmassagen och kiropraktiken. Saknar ibland att hålla på med hästmassagen, men mina handleder har ju i det närmaste lagt av så det är väl inte mycket att tänka på, men masserar ibland för skojs skull.
Tråkigt när ens djur inte helt är på topp, men Pirat tror jag inte är några problem med att få i ordning på!

Istället för träning så fick det bli fotografering i stället!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar