onsdag 11 maj 2011

Sol, bad, städ, åska. Ja, lite av varje!

Fått en del gjort idag, men ändå inte känns det som! Men det är väl för att allt det jag från början tänkt inte blev av på grund av vädret utan fick lägga om planerna lite som det känns så.

Började med att stoppa in ett par mattor i tvättmaskinen, och vattna i landen ute. Sedan åkte jag och handlade till mina föräldrar, de kommer hem från Turkiet i natt, de behöver lite frukost i morgon.
Hem igen, gav mig på att tvätta några mattor till, det var ju så fint och varmt ute ;)
Och så började jag städa i rummet på logen, Annas katter (hennes egen beskrivning på dem: Svullo, Minimarodörerna med mamma, och gomseglet, haha!) kommer hit till helgen och ska bo på "kollo" här i två veckor, medans Anna är i Tyskland med jobbet, så det var hög tid att ta tag i rummet däruppe. Har dammsugit, sopat väggar, torkat golv, släpat upp ett skrivbord, en fåtölj, en fotpall, fyra stolar och mattor. Tänkte hämta min jättegamla säng hos mina föräldrar i morgon, den kan bli mysig för dem att ha där uppe!
De kommer att ha det så bra på logen! Ser fram emot att de kommer, ska bli så mysigt!

Tessan kom bort till oss med Pontus, och vi tog oss alla tre ett dopp i ån, inte jättevarm, men inte heller så värst kallt. Två kräftor höll vi på att trampa på med, lite läskiga måste jag erkänna att jag tycker att dom är!
De två vände hemåt efter en mysig pratstund, och jag tänkte fortsätta med att fixa det sista i grönsakslandet, så jag kan så där någon gång. Men började se lite oroväckande moln på himlen... så jag tänkte att jag kunde ju gräva ner alla överblommade påskliljor, tulpaner och lite annat som jag haft i krukor. Började med det och då kom åskan...
Bara att börja plocka in allt jag dragit ut, allt från dammsugaren till hinkar... Och mattorna, hann de torka? Nehejdå, de fick jag hänga in på altanen, hoppas att de torkar fint där nu, de är rätt tjocka, så de inte börjar lukta surt, känns som ogjort arbete då!
Hade sedan inte annat för mig så jag ställde mig och fixade middagen, en smaskig sallat med lite av varje i blev det!
Ätit nu, sitter i soffan och ska strax pysa iväg till mina föräldrars, jag ska ju hämta dom vi tre vid flyget inatt om tidsplanen håller, så jag tar sista djurpassarnatten själv. då slipper jag väcka alla här hemma när jag ska släpa mig upp vid halv tre inatt ;) Tusen tack Tessan för att du bott där en vecka, det har vart super!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar