tisdag 3 maj 2011

Nämen det var väl inte nödvändigt...??

Inte kan jag tycka det i alla fall.
Vad menar jag? Jo, snön som kom ner i morse. Och under dagen. Och haglet.
Och vad sjutton hände med värmen?? Nä, detta är för kallt. Gillas inte.
Men trots kylan har jag idag plockat den första rabarbern, den var inte stor, men vansinnigt god och spröd :) Och den smakade sommar!! Och vips så var irritationen över kyla, snö och hagel som bortblåst!
Längtar tills det är dags för skörd i landen! Men får nog vänta lite till. Än lär jag inte se skymten av nåt ätbart förutom rabarbern. Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge heter det ju :)


Sötaste Sunny i vårvärmen i april på altanen!

2 kommentarer:

  1. Jag och min kompis åt rabarber ur vårat land och vi kände ingen smak förens i dag, oxh det var i fredags vi åt dem!

    / Alma

    SvaraRadera
  2. Visst känns det vårigt när man kan plocka något ur landet och äta det direkt!!

    SvaraRadera