lördag 21 maj 2011

Mellanlandning i soffan i väntan på att åka till jobbet!

Ja, som sagt gör en liten landning här en stund innan jag ska till jobbet, dags för ett 24-timmars pass.
Innan underdagen har det vart kattgos och trädgård som gällt.
Idag fyller kattungarna 7 veckor, grattis gänget! Tiden går så fort, de har redan vart här en vecka, kommer att sakna dom när det är hemgång för dem nästa helg. De små har vuxit lite på denna veckan, och de blir bara livligare och livligare!

I trädgården har det stått landfix på schemat för mig, Christian har åkt runt på åkrarna och klippt dem. Ser riktigt städat ut nu!
Jag var och köpte gödsel till landen, spritt ut det, vattnat och pysslat och haft mig. Rädisorna har tittat upp nu! Och den gula löken, den ena sorten kikar upp med. Väntar med spänning på morötterna, den andra sorten gul lök och potatisarna. Men potatisarna får jag nog vänta ett tag till på, de satte jag i fredags ;)
Jordgubbarna är snart i blom, de växer och frodas! Längtar tills första gubben är mogen!
Inget är väl godare än det man odlar själv??

Plommon och körsbärsträden har fått gödsel de med, och är ordentligt vattnade.
Nu kilar det faktiskt i fingrarna igen, vill så och plantera mer grejer! Har en liten plätt kvar i det stora landet, det kan ju inte få stå helt tomt, nåt får det nog bli där med! Funderar bara på vad, lite dill kanske? Och persilja går alltid åt. Får se vad det blir! Ett projekt som får snällt vänta till måndagen.

Nä, nu är det dags för lite mer kattgos innan jobb, tjing!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar