torsdag 5 maj 2011

Helt sjövild pålle...

Idag var Ville helt uppe i det blå, hoppade runt som en groda och lyckades skrämma mig redigt.. förra veckan var ingenting mot idag... Vi fick rida nere på ängen, och han tyckte det var bra spännande och hade inte alls någon lust att lyssna på mig som satt där uppe på ryggen. Det tog väl sisådär halva lektionen innan han lugnade ner sig. Ebba var med och fotade, ska snart ladda över alla bilder till datorn. Fanns med lite actionbilder där minsann. Men jag hade hellre sett honom lugn och med alla fyra benen stadigt på backen idag faktiskt. Jag lånade en säkerhetsväst från klubben, kändes bäst så när vi fick reda på att vi skulle vara nere på ängen. Ångrar att jag inte hade med min egen, den är så mycket mer bekväm, men idag ville jag inte vara utan... Den satt redigt dåligt, och jag tycker inte om att ha saker som sitter så tight runt kroppen, lite klaustrofobisk... Men det gick. Men jag såg inte klok ut, haha!!
Arbetade honom mycket i skritt, och tillslut fick jag igenom lite skänkelvikningar utan större protester. Fick även lite trav och galopp, men det var väldigt taggat där...
Innan passet var slut var jag helt slut ;) Valde att gå en stund med honom, jag hade riktigt ont i magen med, jag spände mig hysteriskt mycket, plus att jag inte andades ordentligt långt ner i magen med västen på. Och andas jag inte ner i magen när jag spänner mig så kommer magontet som ett brev på posten, brukar vara så. Går över efter ett par timmar.
Men den lille rackaren tyckte att det verkade trevligt med en rullning i det gröna gräset, höll på att lägga sig ner när jag skulle lägga upp stigbyglarna, tur att Lovisa stod på andra sidan, hon reagerade lite snabbare än mig ;)
Ja, liten rapport om kvällens ridning :) Trots knasig häst så är jag ändå rätt förtjust i honom fortfarande!!

Annars har det varit en lugn dag, vart och klippt mig, blev riktigt nöjd! Inget skatbo nu inte!

Nä, nu ska jag ladda bilder, kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar