söndag 1 maj 2011

Lite av varje!

Har hunnit med en hel del idag, och jag måste erkänna att jag är nöjd med dagen!
Pappa kom vi halv nio-tiden i morse och drog igång grävskopan, sedan har arbetet i trädgården rullat på. Och nu ser det ju till och med bra ut!
Vi har äntligen en parkering igen :) Så skönt! Annat är fixat med, lite land grävda, delar av gräsmattan börjar ta form och hål till träd fixade.
Eva var här och lämnade av jordgubbsticklingar - tusen tack Eva!!
Jag och mamma lämnade pappa och Christian i trädgården och åkte först till Borås, för lite shopping, ett par nya solglasögon, ett par Bh och ett linne fick följa med mig hem! Nöjd med detta! Men huvudsyftet med turen var ändå att vi skulle åka och köpa 2 körsbärsträd och ett plommonträd. Så vi åkte vidare till Rångedala och fick tag på detta, plus sättpotatis, morots- och rädisefrön, helt nöjd :)
Väl hemma igen var det plantering av träden som gällde, och jordgubbsplantorna sattes ner med, Det var hela 35 stycken! Fyllde hela landet, hoppas de tar sig, åh, vad vi kan festa på jordgubbar i sommar i så fall!
Började förbereda en del av det stora landet (potatisland) till att bli ett morots och rädiseland. Fick gräva upp en del stora stenar och har börjat rensa lite smått, allt för att det ska bli så lite ogräs till sommaren som möjligt. Ska bli klar med detta i veckan tänkte jag. Sedan blir det till att så!!
Ska börja förgro potatisarna, sedan är det dags för dem att åka ner i jorden med, ska bli så gott med hemmaodlat, om vi lyckas då förståss ;)

Nu laddar jag om inför i morgon, premiär på det nya jobbet! Det ska bli roligt, om än något nervöst!
Hoppas att alla haft en lika bra helg som vi haft här, kram på er alla!!


2 kommentarer:

  1. Kan se ditt grönskande trädgårdsland framför mig. Det är fantastiskt gott och mysigt med hemmaodlat, fast en hel del jobb inan man kan skörda. Det är också en del av tjusningen - att man har lagt ner hjärta och själ i det man sedan äter. Vi ses väl på torsdag?

    SvaraRadera
  2. Precis, det man har odlat själv är alltid godast! Men japp, det är jobb med det, men det är det värt när man väl får ta del av skörden!!
    Självklart ses vi på torsdag!!

    SvaraRadera