lördag 14 maj 2011

Våra bonuskatter har anlänt!

Igår kom ju Sivan och Sally, de fick spendera natten utan Penny och kattungarna, tror att de tyckte det var skönt ;)
Och idag kom även Penny och hennes kattungar! De små har hunnit bli 6 veckor idag! Tiden går så overkligt fort... känns som det var i går jag var och hälsade på dom, endast 6 dagar gamla.

Nu ska hela gänget bo här i två veckor, medan Anna är i Tyskland med jobbet. Myspys tycker jag!! Och Anna; tack för att jag får förtoroendet att ta hand om dina gosnäsor!

Vi har gjort i ordning rummet vi har på vår loge till dom, riktigt mysigt därinne nu med lite möbler, känns lite som en sommarstuga. I framtiden tänkte vi måla om där, det är mörkt gula väggar och en brun fondvägg... får nog ta och bli något ljusare och gladare än så! Men katterna bryr sig nog inte nåt vidare om det ;)
Hade vi kunnat ha dem inne i huset hade det vart kul, men Beata och Sivan går inte ihop, de gillar verkligen inte varandra... (Beata tycker väl inte egentligen om några andra katter än Sunny och Doddo..)

I alla fall så har jag precis kommit in från en mystimme ute hos gänget, där var det lek, toadags för alla 8 katterna samtidigt (ja, det såg lite trångt ut...), mat och vattenintag, mutter från Sivan som inte är helt nöjd med att kattungarna kommit, och så fick man sig lite äkta Sally-massage! Och när ungarna tröttnat på att skutta runt så stod klättra högst på listan och då förvandlades jag till ett stort klätterträd i deras ögon och vips hängde det fem kattungar lite utspritt på mig som klasar :)

Jag kan då inte säga annat än att katter nog är det bästa som finns ;) Man blir glad bara av att tänka på dem, både mina egna och detta gäng, de är som sagt som mina bonuskatter!

Foton på fröknarna förra sommaren då de bodde hos oss (har inte laddat över några foton på de små än, och ska i morgon ta lite fler på dem):


Sally


Sivan


Penny

2 kommentarer:

  1. Men ÅHHH vilka fina kort på min töser. Tusen tack själv min bästaste vän för att står ut med alla min djur!! Hade inte funkat utan dig!
    STOR KRAM till DIG & ALLA kissarna <3

    SvaraRadera
  2. De är lätta att stå ut med :) Gosungar är det !
    Ska ta och skicka över bilderna till dig från förra året, flera har du säkert redan fått, men du får dem igen ;)
    KRAM TILL DIG!

    SvaraRadera