måndag 30 maj 2011

Upp som en sol, ner som en pannkaka...

Precis så kan man beskriva min dag.

Började med hyperenergi, upp vid åtta, dammsög, städade toaletten, tvätta och fixade disken inne, sedan ut och klippa gräset, så purjolöken, persiljan, salladen och spenaten. Men fick inte sått några ärtor, jag fick gå in istället... Började må illa och ont i magen. Lite små ont i huvudet. Christian har legat inne sedan igår med jätteont i magen, lite magsjukevarning.
Jaha, tänkte jag, min tur nu då.
Fick i mig lite att äta, och härligt nog släppte magontet. Men illamåendet var kvar. Tog dock inte många minuter innan flimmersynen satte in, och då visste jag vad jag hade att göra med -migrän...
Men hellre det än magsjuka!
Nu har jag sovit i flera timmar, illamåendet är borta och det mesta av huvudvärken har släppt, skönt, då var det inte ett kraftigt anfall, de kan hålla i sig i nån dag... Men kommer att vara helt slut i morgon ändå, det brukar jag vara efter minsta lilla tecken på migrän. Skulle egentligen jobbat nu, men hade inte så mycket val än att vara hemma.
Jaja, får ta det lite lugnt i morgon, men på onsdag blir det nya tag! Har planer på att börja ta itu med blomsterlanden, de ser ut som en katastrof dragit fram genom dem! (ett allt för katastrofaktigt land orkade jag inte se längre idag, körde över hela med gräsklipparen, hihi! Kan bara bli bättre där nu ;) )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar