måndag 9 maj 2011

Lite ledig tid!!

Så där ja! Då var det helg för mig ;)
Med mitt nya schema på mitt nya jobb så arbetar jag kompakt och mycket i tre veckor, den fjärde är jag ledig, gott!! Har tagit ut ett semesterpass i första veckan, så nu är jag ledig i hela 11 dagar! Ska bli skönt :) Ska väl pyssla i trädgården, fixa till i grönsakslandet, sätta potatis och så morötter och lite annat. Och så hade jag tänkt att få till stora vårstädningen inne! Tycker att det är riktigt skönt att få vända upp och ner på hela huset och städa ut vintern, har ska det blir rent minsann!! Och så ska vi vara kattvakt, det ska bli mysigt, längtar faktiskt! På lördag anländer godingarna!

Idag efter jobbet har jag vart ute och gått med Pontus, härligt att vara ute i sommarvärmen! Och så var jag borta hos Vasells, Lovisa ringde och berättade att det såg ut som att Blondy blivit biten av något på mulen och var redigt svullen, så jag åkte dit och möttes av en häst med elefantnäsa... Vad vi tror, och nog lurat ut, med gemensamma krafter, att en huggorm varit framme. Hittade små sår som var väldigt troligt ormtänder. Och det räckte ju inte, Alma upptäckte en svullnad på Doodies mule med, hittade två små sår där med, så ett till ormbett, vad är oddsen liksom?? Två hästar i samma stall, samma dag som blivit bitna av ormar. Händer ju inte liksom?
Men men, koll med veterinär som tyckte avvakta, hästar brukar i de flesta fall klara av detta alldeles själva, och får de en reaktion utöver svullnad kommer den fort, så det skulle redan visat sig. Bara vila som gäller tills svullnaden är nere, och hålla koll så det inte svullnar mer, för luftvägarnas skull. Men det verkade lugnt. De kunde andas utan problem, verkade inte särskilt påverkade, och verkade inte svullna mer under tiden. Så det ska nog gå fint!
Rackarns djur, vad de kan hitta på!


Pontus i Blå lagunen för några veckor sedan, första doppet för honom! Jag väntar nog ett tag till dock... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar