fredag 13 maj 2011

Lite ont om update här...

Har haft otroligt mycket att göra, allt från städa logen och röja i land, till att hämta mina föräldrar på flygplatsen och rida lektion.

Tar lite kort om ridningen igår: fick inte Ville, utan Mandel, vi skulle hoppa... Hopprädd dressyrtant som jag är hade plan på att mest rida runt och kanske trava över ågon bom eller så, jag har inte ridit Mandel i hoppning innan och ska jag hoppa men en häst måste jag känna den och vara helt trygg med den.
Men... Skam den som ger sig! Vi hoppade! Mandel var en klippa, tog så väl hand om mig och jag vågade till om med på att hoppa en oxer, det ni!
Så jag ska erkänna nu; jag tyckte det var kul och vill faktiskt hoppa snart igen! Om plånboken tillåter kanske det blir en hoppspecial, vem vet??
Hur som helt, Mandel kändes lite sig själv igen. Sist jag red honom så var det som att rida en livlös gunghäst, men nu, lite av den gamla Mandel visade sig! Så roligt! Han kan mycket denna häst och har egentligen väldigt lätt för samling och så, men har under vinter trappat av i både gnista och vilja att gå i form. Men nu som sagt, verkar han hittat tillbaka på rätt spår!

Idag har även Sivan och Sally anlänt, i morgon kommer resten av gänget, Penny med kattungar. De ska bo på "kollo" hos oss på vår loge i två veckor, medans Anna är i Tyskland med jobbet.
Har myst och gosat med de båda ikväll, mer mys blir det de närmaste veckorna!!

Kram på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar