torsdag 17 oktober 2013

Alltså, det går ju inte...

Nej, det går inte att rida avslappnat när man är fruktansvärt kissnödig...
Red Minerva på volten idag, och min tanke var stabilt arbete i sansat tempo med en hel del sidvärts. 
Tji fick jag!! 
Minerva var lite småtaggad och ville fram, gärna fort ;) Vid första traven kände jag att jäklar, jag är kissnödig!! Och inte lite heller!! Men, men, bara till härda ut. Men det innebär inte en helt smidig ridning från min sida, och Minerva taggade mer ;) Hon fick bra fart, och hade hon fått bestämma så hade det vart galopp för hela slanten!! Visst fick hon galoppera, det gillade hon!! Skvätte omkring bakbenen lite här och där, annars var hon riktigt trevlig i galoppen :) Men vid detta laget var jag olidligt kissnödig, så saktade av till skritt och lugnade ner tagget med sidvärts, bakdelsvändningar och framdelsvändningar, sedan fick Anna ta över och känna lite på henne (och jag for ut i buskarna, var bara tvungen att kissa, tur det var mörkt, haha ;) ), och det såg jättefint ut!! Roligt att se Anna på Minerva!! Ebba red Descarada under tiden, och jösses vad det går framåt där!! Vi hade en liten plan om att det skulle hoppas för dom båda idag, men det blev för mörkt. Vi funderar på om lördag skulle kunna funka fint för det istället :) 
För imorgon väntar en välförtjänt vilodag för båda hästarna, de har fått jobba ordentligt sen senaste vilodagen förra fredagen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar