måndag 28 oktober 2013

Storm??

Hela dagen har kretsat runt den kommande stormen, klass 3 varningar och så vidare. Göteborg har i det stora hela stängts ner, broar har stängts av och folk ska hålla sig inne. När jag åkte därifrån vid två började det blåsa upp och regnet öste ner, stormen beräknades vara inne vid fyra. 
Nu är klockan halv nio och det är lugnt och stilla ute. Nu är nästa bud kl 22. 
Rätt skönt om det har mojnat av och inte kommer hit. 

Jag förstår att det vart fullt pådrag, det har inte gått lugnt till i England, Danmark och Skåne. Människor har omkommit, träd blåser ner, en Stenabåt har blåst på grund. 
Vi får se hur det blir här. 


Hur som helst, jag fick bråttom till stallet och tog in hästarna tidigt, det var ju innan man visste att det skulle dröja, men det regnade ju galet, så de var nöjda att komma in vid halv fem ändå. Ebba hjälpte mig att fixa stallet och pyssla om dom, och de är i tryggt förvar. Ute har jag nog fått ordning på det mesta, det jag missat har jag missat. Bara till att hoppas på att det inte blir så illa. Det känns ju inte som att det är så längesedan Gudrun- och Perstormarna var här och förstörde massor. Så det är respektingivande att få veta att en nu i klass med dessa kan vara på ingång. 

Nu så. Bara under den korta stunden det tog att skriva detta så har det blåst upp. Rejält. Vi får se hur det blir. Hoppas det inte blir så kraftigt och långvarigt. Bara till att hålla tummarna för det!!
Ja, nu dånar det runt knutarna som bara den. Hej och hå. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar