onsdag 9 oktober 2013

Sen kväll hos veterinären

Ikväll blev det en tur till Gustaf och hans veterinärpraktik för Pontus, mamma och mig.
Hans hälta började visa sig igår igen, och det envetna såret vill inte läka som suttit på hans framknä ett bra tag som ändå fått behandling. 
Så en ny koll var oundvikligt.
Det bestämdes att såret skulle avlägsnas kirurgiskt så att nya färska sårkanter kunde sys emot varandra. Sagt och gjort, ingen ide att vänta. Så det gjordes med en gång ikväll, efter stängning på kliniken. Jag, nyfiken som jag är  stof naturligtvis med näsan mitt i allt, mamma fick vara med och hålla benet på en sovande Pontus medans Gustaf skar bort och sydde ihop. Det blev jättefint.
Det känns bra att det är gjort.
Och jag säger det igen, jag är så glad att vi känner Gustaf som faktiskt är den grymmadte veterinären jag träffat på, och som ställer upp i alla lägen!! Tack!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar