söndag 2 mars 2014

Mycket??

Tja, det är lite mycket nu. 
Mycket med skolan, mycket med djuren, mycket med familjen, mycket med gården, mycket med...allt. Och det jag skulle behöva nu är sömn. Och lugn, med en problemfri omgivning. Kan nån fixa det?? Snälla??
Visst, jag gillar att ha att göra, men nu börjar det bli löjligt. Kan det aldrig vara nåt flyt i nåt?? Varför kan man inte få koppla av mentalt nån gång?? Då menar jag inte bara korta stunder, utan kunna få släppa saker och ting, och allt bara gå sin gilla gång utan att massa problem tillstöter?? Imorgon måste jag ta tag i ett sånt där problem som sätter sig djupt mentalt, det måste bli ordning på saker och ting runt i kring här nu. Och hoppas på att det går att ordna. Och att det inte är så illa som jag fått för mig att det är. Återkommer med vad det är när jag har lite mer kött på benen. 
Aja, nu ska jag inte klaga mer. Utan skriva lite skolarbete. Och snabbt berätta om min dag..
Stallet i morse, promenad med finaste hästarna på en ny väg för oss med en hel del tittgrejer, men de skötte sig fantastiskt. Kan knappt tro att det är samma hästar som för lite över en månad sedan. 
Kalas för mamma efter detta, med massa gottigt att äta. Hem och se till hönorna, ut med dem en stund, in med dem igen, äta nåt, somna på soffan i tio minuter, iväg igen för en snabbtitt hos min faster och farbror, och sedan släppa in hästarna. Efter detta landade jag i soffan som en död sork, och nu orkar jag inget mer. Men måste skriva skoluppgift... så jag gör väl det då... tjing...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar