fredag 31 januari 2014

Nu avslöjar jag det...

I sommar kommer jag mestadels befinna mig och jobba som undersköterska
...
...på Akuten på Mölndals sjukhus!!!

Fy tusan vad glad jag är :D
Kan det bli bättre?? Drömmen är ju att jobba inom akutsjukvården, och det är ju helt grymt att få börja såhär, som undersköterska på en akutmottagning. Kan ni fatta hur mycket jag kommer att lära mig?? Snacka om att det är värdefullt för utbildningen, och även för framtida jobb. Det som drar allra mest är ambulansen, men min plan är att börja just på akuten, och jobba där i alla fall i något år innan jag går vidare till att vidareutbilda mig till ambulanssjukvårdare, eller till och med till anestesisjuksköterska. För de har lika mycket, om inte mer att säga till om i en ambulans. 
Men vem vet, jag kanske blir kvar på akuten även i framtiden? Eller så kanske jag blir helt avskräckt?? 
Det får tiden utvisa helt enkelt. Men så jag känner nu så kunde det inte blivit mer rätt nu. För jag tror att det verkligen är detta jag vill. 
Jag fick ett kanonintryck när jag var på min framtida arbetsplats, och jag kände mig hemma med en gång. Och det kändes tryggt, jag kommer inte att känna att jag inte kan, för det de vill att jag ska kunna, det lär de mig. Det kändes så bra helt enkelt. Som att jag kunde kliva in där och bara passa in. Det kommer nog att bli tufft, men detta är en utmaning jag mer än gärna tar mig an!! 

Wiieeee!!! Kan inte riktigt fatta att jag ska jobba där i sommar, kan knappt vänta, med en gång blev vårterminen väldigt lång!! Åh, jag är så vansinnigt lycklig!!!



2 kommentarer:

  1. Grattis. Du är bäst, vilket drömjobb. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3 Ja, hoppas det är så roligt som jag föreställer mig att det sa vara!! Kram!!

      Radera