tisdag 25 oktober 2011

Det där med femdagars veckor...

Det är ju inte jag van vid!
Har de senaste sex åren jobbat olika skift, längre pass åt gången vilket gör att det inte blir riktigt så många pass i månaden som den annars skulle bli.
Hur som helst så har ju skolgången medfört att jag numera går fem i veckan, och jag kan lova att det känns!! Det är i mitt tycke inte vansinnigt ansträngande och långa dagar, men det är feeeem dagar i raaaad... jösses vad bekväm man blivit! Jag är hur som helst totalt slut efter dessa första veckorna, och jag kan lova att nästa veckas höstlov kommer väldigt välkommet!! Vilken omställning, trodde jag inte. Men så är det!

Just nu har jag surat ihop över en samhällsuppsats som är overkligt omfattande, får inte till det så jag kan komma igång. Bara att välja ämne tog ju en evighet... Men snart ska det väl gå det med, behöver bara komma igång. Suck. Naturkunskapen och matten är riktigt kul, det trodde jag inte från början att jag skulle tycka! Men matten är den jag ser fram emot mest! Tänka sig vilka vändningar det kan ta i livet, matte har alltid varit något jag skytt som pesten. Men nu så!
Förstår verkligen vikten av bra lärare nu. För har man inte det kan man lika gärna lägga ner. Min gymnasietid bestod av lärare som nog egentligen borde bytt yrke. Men nu så, riktigt bra lärare!! Det är kul!!

Nu ska jag gå och lägga mig, ögonen går i kors. I morgon blir det mer samhäll, hua. Men det är bara att göra.
Så god natt på er alla där ute!!


Älskade gostjejer!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar