söndag 9 oktober 2011

Ja, då lämnar jag tryggheten.

Idag var mitt sista schemalagda arbetspass innan jag i morgon sätter mig med näsan i skolböckerna och ska lära mig saker. Nu när det är så nära känns det väldigt läskigt.
Det är ett nytt ställe, med nya människor att lära känna, en bunt med ämnen jag ska få in i huvudet så som matte, naturkunskap, samhällskunskap, religion, engelska och säkert något mer. Kommer inte ihåg allt som sades i torsdags.
Det är lite som att ta ett steg ut i ovissheten, för det man har nu känner man väl till, man vet vad varje dag innebär, jobbet är det vanliga, schemat är rätt gött med många lediga dagar (som visserligen i sig skapar mycket oreda, konstigt nog) och man har sin inkomst.
Men nu känns det osäkert, har jag gjort rätt??
Egentligen vet jag svaret på den frågan nu med en gång och det är Ja!
Det öppnar nya dörrar inför framtiden, framförallt är det en förberedelse inför sjuksköterskelinjen, som jag fortfarande är inställd på att gå. Utan detta förarbetet hade jag inte kommit in där, saknar ämnen för det.
Men hur det än är, läskigt känns det!!
I morgon är det dags, håll tummarna för mig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar