onsdag 26 oktober 2011

Nu längtar jag till jul!

Julen närmar sig nu med stormsteg!!
Och jag längtar!!
Jag har inte direkt sett fram emot julen sedan jag var liten.
Det är inte så mycket själva julafton jag längtar efter, även om det är mysig i sig. Nej, det är allt det andra. Alla ljusstakar, röda ombonade gardiner, julbaket, pyssel och pynt, och inte minst maten. Det är så härligt!! Det jag dock skulle vilja bli av med är hysterin runt julklapparna... Suck.
Har inte känt längtan efter julen på många år, men nu när vi har eget hus så har längtan infunnit sig enormt! Visserligen bodde vi här förra julen, men det var så mycket som vi inte hade hunnit komma i ordning med, och även fast gardiner och ljusstakar var på plats hann man aldrig stanna upp och känna in stämningen.
Nu kan jag knappt vänta tills det blir första advent!! Ska pyssla till det lite mer i år tänkte jag, och julbaket ska inte få vänta på sig som alla andra år. Det ska vara igång i tid i år!! Är bra sugen på att baka lite kavring, det luktar så gott i huset då!! Och så är det så gott :)

Hur är det för er?? Längtar ni till juletider lika mycket som jag gör??
Hur det än är så kan jag inte låta bli att redan nu passa på och önska er en god jul ;)


3 kommentarer:

  1. jag längtar också till jul,Kan dy fota mig på tävlingen? :)

    SvaraRadera
  2. Jag längtar faktiskt inte så mycket. Inte än iallafall. Det kommer väl:)
    Jag tycker dagen innan julafton är mysigast. Smakar på första skinkan med vörtbröd, det är såå gott.

    SvaraRadera
  3. Linn, självklart kan jag det!! På lördagen kommer jag inte för då är jag iväg och skriver högskoleprov, men på söndagen bör jag vara där!

    Jill, åh, julskinka!! Det är så gott!! Kan hålla med om att dagen före klart är mysigast, om man är klar med allt ;) Juldagen är annars en stor favorit med!

    SvaraRadera