fredag 7 oktober 2011

Hur kunde det bli så här??

Jag kan nog sitta här och säga att allt verkar ha löst sig till det bästa!
Svårt att fatta det själv!

Vad är det nu som hänt då?
Ja, jag har känt att det av några anledningar inte fungerar så bra på jobbet som jag skulle vilja. Det har resulterat i att det känts kymig vad det gäller det mesta med det. Därför har alternativa tankar kommit upp. För ett tag sedan bestämde jag mig att min framtid ska innehålla en sjuksköterskeutbildning, vilket då kändes väldigt avlägset. Mycket med tanke på att jag har en del ämnen jag måste läsa upp, och det kändes bara krångligt då. Men nu de senaste veckorna har jag låtit tanken gro, och kollat upp lite grejer. Mycket hjälp har jag fått av min vän Nicole, tusen tack!!
Summan av detta senaste har nu gett resultat. Lite snabbare än vad jag trott att det skulle göra. Jag blev kallad till ett besök på Viskadalens Folkhögskola igår, och gick därifrån som inskriven elev, och ska börja på måndag! Ojoj, här går det undan!
Men jobbet då? Ja, skulle jag inte få studieledigt så nära inpå så skulle vi helt enkelt få lösa det med att jag fick göra båda och ett tag... Men idag fick jag besked på att allt löser sig, folk finns att sätta in i mitt ställe, så denna helgen blir min sista schemalagda jobbhelg på väldigt länge! Mitt sista pass blir alltså i morgon till söndag. Känns gott men pirrigt!

Så nu kan jag sälla mig till den studerande skaran!!

Det är ändå med lite blandade känslor ska jag erkänna, man lämnar ju det man har som är tryggt, och träder in i något helt nytt. Lite läskigt!! det är en tuff pluggperiod som väntar, inte nån latsida att ligga på här, och så får det nog bli att jobba lite extra när chans ges, så ekonomin håller ihop. Men jag tror och hoppas att allt går som det ska!! Något annat vill jag inte tro!!


Ville

Igår blev ju ingen ridning då jag jobbade. Och nu är jag riktigt ridsugen! Längtar till torsdag!! Då får det allt bli ett ordentligt revansch-pass med Ville!!

Nu ska jag gå igenom lite bilder, har ett gäng återigen!
Ha en toppenhelg alla mina vänner :)

4 kommentarer:

  1. Härligt att det löst sig!! Lycka till! Det kommer att gå jättebra:)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Jill!!
    Det får vi tror att det gör :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Wiiiie, vad roligt för dig!! :DD

    SvaraRadera
  4. Hihi, ja!! Men jag kan lova att jag har ångrat mitt beslut sisådär 14 gånger eller nåt idag ;) Men skam den som ger sig! Emellan de anfallen är det kul!

    SvaraRadera